reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Kadry i płace > Zatrudnianie i zwalnianie > Konsekwencje zmniejszenia wymiaru etatu pracownika urzędu

Konsekwencje zmniejszenia wymiaru etatu pracownika urzędu

W związku ze zmianami organizacyjnymi pracy urzędu podjęto decyzję o zmniejszeniu etatów pracowników obsługi. Nie zmieniono im jednak zakresów czynności i zachowano dotychczasową ilość obowiązków. Jakie konsekwencje grożą pracodawcy? Jakimi kryteriami powinien kierować się pracodawca przy typowaniu pracowników do redukcji etatów?

W związku ze zmianami organizacyjnymi pracy urzędu podjęto decyzję o zmniejszeniu etatów pracowników obsługi. Nie zmieniono im jednak zakresów czynności i zachowano dotychczasową ilość obowiązków. Jakie konsekwencje grożą pracodawcy? Jakimi kryteriami powinien kierować się pracodawca przy typowaniu pracowników do redukcji etatów?

Odpowiedź: Jeżeli następuje obniżenie etatu, to w konsekwencji należy zmniejszyć ilość pracy. Jeśli pracownik świadczy pracę w ilości takiej samej, jak podczas pracy na cały etat, wówczas może on wystąpić do sądu o dopłatę do wynagrodzenia wraz z odsetkami.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Administracja cały artykuł: Konsekwencje zmniejszenia wymiaru etatu pracownika urzędu

Zapoznaj się z uzasadnieniem odpowiedzi.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR LEX Administracja

Zdjęcia

Konsekwencje zmniejszenia wymiaru etatu pracownika urzędu /fot. Shutterstock
Konsekwencje zmniejszenia wymiaru etatu pracownika urzędu /fot. Shutterstock

Praktyczny leksykon VAT 2020. Wszystko o zmianach w rozliczeniach VAT129.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Kadry i płace 2020

reklama

Ostatnio na forum

reklama

URLOPY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

DoxyChain

We change business reality

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama