Kategorie

Urząd

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W związku ze zmianami organizacyjnymi pracy urzędu podjęto decyzję o zmniejszeniu etatów pracowników obsługi. Nie zmieniono im jednak zakresów czynności i zachowano dotychczasową ilość obowiązków. Jakie konsekwencje grożą pracodawcy? Jakimi kryteriami powinien kierować się pracodawca przy typowaniu pracowników do redukcji etatów?
Mam pytanie dotyczące możliwości ewentualnego zwrotu zamówionych wejściówek na Koncert galowy Zespołu Pieśni i Tańca dla pracowników Urzędu Gminy. Wejściówki zostały zamówione na podstawie zlecenia w określonej całkowitej wartości (określona liczba). Należność za wejściówki ma zostać zapłacona przelewem na konto w terminie do 7 dni od daty otrzymania faktury. Faktura w chwili obecnej nie została jeszcze wystawiona, a sam koncert jeszcze się nie odbył.
Pracownicy niepedagogiczni zatrudnieni w szkołach na stanowiskach urzędniczych (w tym kierowniczych) podlegają okresowej ocenie. Bezpośredni przełożony pracownika - a więc najczęściej dyrektor szkoły - ma obowiązek dokonać oceny na piśmie, nie rzadziej niż raz na dwa lata i nie częściej niż raz na 6 miesięcy.
Pracownicy urzędów administracji rządowej w dniu 2 maja 2019 r. mają wolne. Urzędy otwarte będą w pierwszą sobotę po majówce, czyli 11 maja 2019 r.
W instytucji kultury nie stosowano proporcji i prewspółczynnika, w związku z czym nie odliczano podatku od towarów i usług. Zrobiono korektę faktur zakupowych z kilku ostatnich lat. Zwrot był znaczący. W konsekwencji zwrotu VAT nie wykorzystano przyznanej dotacji w 100% mimo takiego wykazania w sprawozdaniach. Czy instytucja kultury jako podlegająca pod urząd miasta ma obowiązek zwrócić w całości ten podatek do miasta?
Na stronach Urzędu Zamówień Publicznych opublikowano Informator Urzędu Zamówień Publicznych nr 2/2018.
Czy urzędy pracy zostaną przeniesione z administracji samorządowej do rządowej? Pomysł ten budził i budzi kontrowersje. Zdaniem powiatów wywoła to chaos i przysporzy wielu problemów, jak na przykład korzystanie ze środków UE.
Krajowa Administracja Podatkowa, która ma działać od 1 stycznia 2017 r. ma połączyć obecną Służbę Celną oraz urzędy kontroli skarbowej. Szefem KAS ma być wiceminister finansów.
Najwyższa Izba Kontroli stwierdziła, iż urzędy stworzyły odpowiednie warunki dla stażystów i praktykantów. Problemem jest jednak przydatność takiego doświadczenia na rynku pracy.
Od 1 stycznia 2016 r. urzędy mają wybór kogo obciążyć kosztami opłat i prowizji za płatność w terminalu - mogą pokryć je samodzielnie albo obciążyć klienta. Coraz więcej urzędów wprowadza możliwość zapłaty kartą płatniczą.
Organ administracji publicznej może upoważniać pracowników obsługujących ten organ do załatwiania spraw w jego imieniu. Czy zatem każdy urzędnik może wydać decyzję? Jaka jest forma i zakres niezbędnego upoważnienia?
Czy urzędnik mianowany cieszy się większą stabilnością pracy? Kto może przystąpić do egzaminu na urzędnika mianowanego?
Kto, po ostatnich zmianach, ma szansę zostać dyrektorem w urzędzie? Jakie kwalifikacje decydują o zatrudnieniu?
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przygotował wzór regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dokument ma charakter wyłącznie przykładowy, a jego stosowanie jest dobrowolne. Zamawiający mogą modyfikować wzór regulaminu, dostosowując jego treść do swoich potrzeb.
Urząd miasta należy uznać za jednostkę budżetową, chociaż – jak podkreśla RIO w Katowicach – nie jest to jednostka typowa.
Podstawowym zadaniem systemu wartościowania jest stworzenie wewnętrznej, urzędowej hierarchii stanowisk od najbardziej złożonych i odpowiedzialnych po najprostsze, działające pod pełnym nadzorem. Wynikiem całej pracy ma być więc lista, gdzie jakieś stanowiska będą wyżej, a inne niżej. To z całą pewnością wywołuje w każdej organizacji duże emocje. Czy zatem opisywanie i wartościowanie stanowisk pracy rzeczywiście może być przydatne w administracji publicznej?
Pracownik w służbie cywilnej zajmujący kierownicze stanowisko nie może podejmować działalności gospodarczej. Wynika to bezpośrednio z przepisów prawa i ma na celu przeciwdziałać zjawisku korupcji wśród osób pełniących funkcje publiczne. Jakie są prawne argumenty przemawiające za niemożnością prowadzenia działalności gospodarczej?
Rada gminy podjęła uchwałę o odbieraniu odpadów z nieruchomości innych niż zamieszkane. Zorganizowany w gminie system gospodarowania odpadami przewiduje konieczność segregowania odpadów. Czy także za odpady powstające w budynku urzędu gminy należy wnosić stosowne opłaty?
Zakup waluty i obciążenie rachunku bieżącego wydatków winno się ewidencjonować poprzez konto 141 "Środki pieniężne w drodze". Należy pamiętać o tym, iż operacja gospodarcza, jaką jest zakup waluty rozbita jest na kilka etapów (zdarzeń gospodarczych) i wszystkie one winny być zewidencjonowane.
Urząd gminy wypłaca uczniom z terenu gmin stypendia oraz zasiłki szkolne. Czy będzie obowiązany do sporządzenia PIT-8S oraz czy do celów zwolnienia z podatku dochodowego stypendia te są ograniczone do wysokości 380 zł?
Reorganizacja urzędu - uprawniająca do zwolnienia urzędnika państwowego - to także likwidacja stanowiska urzędniczego, dokonana bez zmiany stosownego statutu lub regulaminu.