Procedura zamknięcia ksiąg rachunkowych w likwidowanej szkole
REKLAMA
REKLAMA
W szkole prowadzącej księgi rachunkowe komputerowo oznacza to wykonanie następujących czynności (w podanej kolejności):
REKLAMA
1) wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich zdarzeń do dnia zakończenia działalności włącznie (zaksięgowanie wszystkich dowodów księgowych),
2) wykonanie księgowań, które w normalnych okolicznościach wykonywane są na koniec roku obrotowego (zamknięcie kont kosztów i przychodów, ustalenie wyniku finansowego itp.),
3) ustalenie i uzgodnienie stanów na kontach księgi głównej i kontach ksiąg pomocniczych (sporządzenie wstępnego zestawienia obrotów i sald), wykonanie ewentualnych storn i korekt,
4) wykonanie technicznej operacji zamknięcia okresu i zamknięcia roku w systemie komputerowym, w którym prowadzone są księgi rachunkowe,
5) sporządzenie obligatoryjnych wydruków miesięcznych (zestawienie obrotów i sald),
6) sporządzenie sprawozdania finansowego i sprawozdań budżetowych,
7) wydrukowanie ksiąg rachunkowych lub przeniesienie ich treści na informatyczny nośnik danych zapewniających trwałość zapisu przez czas wymaganego przechowywania ksiąg rachunkowych (art. 13 ust. 6 ustawy o rachunkowości).
W jaki sposób należy prawidłowo udokumentować przeprowadzenie inwentaryzacji ciągłej
Czy pracownik może odmówić udziału w komisji inwentaryzacyjnej
Czy instrukcja w sprawie druków ścisłego zarachowania jest obowiązkowa
REKLAMA
REKLAMA