W jakiej formie należy składać wnioski urlopowe

REKLAMA
REKLAMA
Tak. Pracodawca może przewidzieć możliwość składania wniosków urlopowych w formie elektronicznej, nie regulując tej problematyki w przepisach zakładowych. Obowiązujące przepisy prawa pracy - Kodeks pracy, ani rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop nie regulują kwestii w jakiej formie ma być złożony wniosek urlopowy. O tym decydują przepisy wewnątrzzakładowe a także praktyka stosowana u danego pracodawcy. Wniosek urlopowy musi być złożony na piśmie, nie oznacza to jednak, że w wersji papierowej. Należy pamiętać, ze pracodawca musi wyrazić zgodę na udzielenie pracownikowi urlopu wypoczynkowego, co może również nastąpić w formie e-mailowej. Tak więc, to pracodawca decyduje o formie składania wniosków urlopowych a pracownik powinien się dostosować. Nie ma więc, przeszkód prawnych aby pracodawca wprowadził elektroniczny system obiegu wniosków urlopowych.
REKLAMA
Nie można jednak zapominać, o konieczności zamieszczenia informacji o dniach, w których pracownik korzystał z urlopu wypoczynkowego w ewidencji czasu pracy, która należy prowadzić w formie imiennej karty, odrębnie dla każdego pracownika.
Zobacz również: Ekwiwalent za niewykorzystany urlop kierowników urzędów
Podstawa prawna:
REKLAMA
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop Dz. U. Nr 2, poz. 14 ze zm.),
§ 8 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika, Dz. U. Nr 62, poz. 286 ze zm.).
Joanna Skrobisz, prawnik, specjalista prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
Polecamy serwis: Kadry i płace
Bieżące aktualności o zmianach przepisów
Czy biuro rachunkowe ma nowe obowiązki w związku z wprowadzeniem KSeF? Zmiany w podatkach dochodowych na 2024 r. i innych zmianach w VAT 2024 oraz prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. I wiele innych bieżących tematów ...
IFK Platforma Księgowych i KadrowychREKLAMA
REKLAMA
Komentarze(0)
Pokaż: