Opłata reklamowa 2017 r.
REKLAMA
REKLAMA
Zobacz aktualny: Opłata reklamowa 2019 r.
REKLAMA
Zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych, opłatę reklamową pobiera się od:
- właścicieli nieruchomości lub obiektów budowlanych, z wyłączeniem nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste;
- użytkowników wieczystych nieruchomości gruntowych;
- posiadaczy samoistnych nieruchomości lub obiektów budowlanych;
- posiadaczy nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
Jeżeli nieruchomość lub obiekt budowlany, na których zlokalizowana jest tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe, jest przedmiotem współwłasności lub pozostaje w posiadaniu dwóch lub więcej osób obowiązek w zakresie wniesienia opłaty reklamowej ciąży solidarnie odpowiednio na wszystkich współwłaścicielach lub współposiadaczach
Kiedy nie pobiera się opłaty reklamowej
Opłata reklamowa nie jest pobierana jeżeli tablice lub urządzenia reklamowe:
- nie są widoczne z przestrzeni dostępnych publicznie;
- stanowią szyld, o ile jest on zgodny z zasadami i warunkami sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń;
- są realizacją obowiązku nałożonego przepisami prawa;
- służą wyłącznie do upowszechniania informacji:
- trwale upamiętniającej osoby, instytucje lub wydarzenia,
- o charakterze religijnym, związanym z działalnością kościołów lub innych związków wyznaniowych, jeżeli tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe sytuowane są w granicach terenów użytkowanych jako miejsca kultu i działalności religijnej oraz cmentarzy.
Polecamy: Rachunkowość Budżetowa
Elementy opłaty reklamowej
Na opłatę reklamową składa się część stała i część zmienna. Część stała ma zryczałtowaną wysokość niezależną od pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służącego ekspozycji reklamy. Natomiast część zmienna zależy od wielkości pola powierzchni tablicy lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy.
Wysokość opłaty
Na podstawie obwieszczenia Ministra Finansów w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2017 r. wysokość opłaty targowej wynosi:
- dla części stałej - nie więcej niż 2,50 zł dziennie;
- dla części zmiennej - nie więcej niż 0,20 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.
Kwotę zapłaconego podatku od nieruchomości od tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego, zalicza się na poczet opłaty reklamowej należnej od tej tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego.
Opracowano na podstawie:
Ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych. (Dz.U. 1991 nr 9 poz. 31 z późn. zm.)
Obwieszczenie Ministra Finansów w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2017 r. (M.P. z dnia 5 sierpnia 2016 r.)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.