Obowiązek założenia nowych akt osobowych dla pracownika, z którym zawarto kolejną umowę bezpośrednio po poprzedniej, trwającej w dniu 1 stycznia 2019 r.
REKLAMA
REKLAMA
Odpowiedź: Kontynuowanie prowadzenia dokumentacji pracowniczej dla pracownika w opisanej sytuacji nie jest dopuszczalne. Pracodawca mimo ciągłości zatrudnienia musi dla pracownika założyć nową teczkę. W związku z tym, że pracownik został zatrudniony bez dnia przerwy, pracodawca nie ma obowiązku wyrejestrowania go z ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. To z kolei powoduje, że nie może złożyć raportu informacyjnego (ZUS RIA). Tym samym wraz z ponownym zatrudnieniem musi dla pracownika założyć nowe akta.
REKLAMA
Przeczytaj w INFORLEX.PL Administracja cały artykuł:
Zapoznaj się z uzasadnieniem odpowiedzi.
REKLAMA
REKLAMA