REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dofinansowanie do wynagrodzeń asystentów rodziny w 2015 roku

Subskrybuj nas na Youtube
Asystent rodziny, dofinansowanie 2015/ Fot. Fotolia
Asystent rodziny, dofinansowanie 2015/ Fot. Fotolia
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Minister Pracy i Polityki Społecznej ogłosił "Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej" na 2015 r. Jego celem jest zatrzymanie w rodzinie dzieci zagrożonych umieszczeniem w pieczy zastępczej lub ich powrót do rodziny, a także wsparcie rodzin zastępczych przez dofinansowanie do wynagrodzeń asystentów i koordynatorów.

MPiPS dofinansuje pensje asystentów rodziny i koordynatorów pieczy zastępczej

Resort pracy i polityki społecznej dofinansuje wynagrodzenia asystentów rodziny (do 100 proc.) i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej (do 50 proc.). Zainteresowane dotacjami gminy i powiaty mają dwa tygodnie na składanie wniosków.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Przewodnik po zmianach przepisów 2015/2016

Minister Pracy i Polityki Społecznej ogłosił we wtorek "Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej" na 2015 r. Jego celem jest zatrzymanie w rodzinie dzieci zagrożonych umieszczeniem w pieczy zastępczej lub ich powrót do rodziny, a także wsparcie rodzin zastępczych przez dofinansowanie do wynagrodzeń asystentów i koordynatorów.

O dotacje mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego i powiatowego. Wnioski należy składać do właściwego wojewody.

Na tegoroczną edycję programu przeznaczono 70 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oferty można składać w ciągu 14 dni od daty opublikowania ogłoszenia. Dofinansowane mogą być koszty poniesione w 2015 r. (możliwa jest refundacja kosztów poniesionych od stycznia).

Jak informuje MPiPS, dofinansowaniu w ramach Programu mogą podlegać koszty wynagrodzenia asystentów rodziny do 100 proc. z kwoty maksymalnie wynoszącej 2500 zł i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w wysokości do 50 proc., również z maksymalnej kwoty 2500 zł miesięcznie - na etat lub równoważnej czasowo umowy-zlecenia.

Nie podlegają dofinansowaniu takie koszty jak delegacje, dojazdy, wyposażenie miejsca pracy.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mpips.gov.pl. Tam zamieszczono również ogłoszenie oraz wzory dokumentów.

Od początku tego roku gminy muszą zatrudniać asystentów rodziny, a powiaty koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej. Z końcem zeszłego roku skończył się trzyletni okres, gdy nie był to obowiązek, a jedynie możliwość.

Zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej asystent rodziny ma pomagać rodzinie w codziennych sprawach i rozwiązywać z nią problemy. Do zadań asystenta należy m.in. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych i problemów wychowawczych z dziećmi oraz udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej. Może on zostać przydzielony rodzinie przeżywającej problemy opiekuńczo-wychowawcze na wniosek pracownika socjalnego lub na mocy decyzji sądu rodzinnego.

Jeden asystent może pomagać maksymalnie 15 rodzinom.

Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej pomaga z kolei rodzicom zastępczym. O objęcie jego opieką mogą wnioskować wszystkie rodziny zastępcze i rodzinne domy dziecka (rodziny posiadające 2-letnie doświadczenie). Koordynator we współpracy z asystentem rodziny i rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka przygotowuje plan pomocy dziecku. Pomaga w organizowaniu grup wsparcia, zapewniania dostęp do specjalistycznej pomocy dla dzieci, organizuje opiekę nad dzieckiem, gdy rodzina zastępcza okresowo nie może jej sprawować.

Pod opieką jednego koordynatora znajdować się może do 15 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka.

Ze sprawozdania rządu z wykonywania ustawy o systemie pieczy zastępczej wynika, że w czasie, gdy powoływanie asystentów nie było obowiązkiem, zdecydowała się na to większość gmin. W 2013 r. zatrudnionych było ponad 3 tys. asystentów rodziny - o ponad 30 proc. więcej niż w 2012 r. Z ich pomocy skorzystało ponad 31,5 tys. rodzin., z czego 1,5 tys. zostało zobowiązanych do współpracy z asystentem przez sąd. Spośród rodzin, z którymi zakończona została praca w 2013 r., w 46 proc. wynikało to z osiągnięcia zamierzonych celów.

W 2013 r. zatrudnionych było 954 koordynatorów - o 16,3 proc. więcej niż w 2012 r. W sprawozdaniu zaznaczono jednak, że w stosunku do liczby podmiotów rodzinnej pieczy zastępczej ich liczba jest nadal niewystarczająca. W 2013 r. pod opieką koordynatorów znalazło się ponad 26,2 tys. rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka, tj. 65 proc. ogółu podmiotów rodzinnej pieczy zastępczej. (PAP)

Polecamy serwis: Wynagrodzenia

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozporządzenie ws. minimalnej krajowej 2026 r. podpisane przez premiera Donalda Tuska [KWOTY]

Minimalne wynagrodzenie za pracę w Polsce reguluje ustawa z dnia 10 października 2002 r. Określa ona zarówno zasady ustalania jego wysokości, jak i procedury związane z corocznym ogłaszaniem tej kwoty. Rozporządzenie Rady Ministrów z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało podpisane przez premiera Donalda Tuska.

Praca dłużej, emerytura wyższa – ZUS tłumaczy, dlaczego warto poczekać z przejściem na emeryturę

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że każdy dodatkowy rok pracy po osiągnięciu ustawowego wieku emerytalnego (60 lat dla kobiet, 65 lat dla mężczyzn) zwiększa wysokość przyszłej emerytury o około 8%. To efekt wydłużenia okresu składkowego oraz zmniejszenia liczby lat, przez które świadczenie będzie wypłacane.

e-Paragony 2.2 – teraz z widgetem i funkcją współdzielenia wydatków rodzinnych

Ministerstwo Finansów opublikowało nową wersję aplikacji mobilnej e-Paragony (2.2), która wprowadza widget umożliwiający szybki dostęp do wirtualnej karty zakupowej, a także funkcje udostępniania paragonów i współdzielenia karty z innymi użytkownikami — rozwiązania szczególnie przydatne do wspólnego zarządzania budżetem domowym

Minimalna krajowa 2026 [Projekt Rady Ministrów z 8 września 2025 r.]

Rząd pracuje nad rozporządzeniem dotyczącym wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej w 2026 roku. Jak wynika z informacji zamieszczonych na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego - projektem obecnie zajmuje się Rada Ministrów. Rząd ma czas na ostateczne zatwierdzenie stawek do 15 września 2025 r.

REKLAMA

Jak poprawnie zweryfikować rażąco niską cenę?

Na właściwe wyjaśnienie rażąco niskiej ceny składają się trzy główne elementy: klarowne i wyczerpujące wezwanie przygotowane przez zamawiającego (wskazujące, czego dotyczą wątpliwości w zakresie ceny, kosztu lub ich istotnych części składowych), wyjaśnienie przedłożone przez wykonawcę wraz z dowodami potwierdzającymi prawidłowość dokonania wyceny oferty, a także ocena tych wyjaśnień przez zamawiającego.

Opłata targowa. Czy w 2026 r. wzrosną koszty handlu?

W 2025 roku maksymalna stawka opłaty targowej wynosi 1126 zł, a w 2026 roku wzrośnie o 4,5%, osiągając poziom 1176,67 zł. Warto pamiętać o tym, że jest to maksymalna opłata dzienna.

Wsparcie psychologiczne dla pracowników – co warto o nim wiedzieć z perspektywy podatkowej?

Czy wydatki na pomoc psychologiczną dla pracowników mogą być kosztem podatkowym dla pracodawcy? Czy otrzymane wsparcie stanowi dla pracownika przychód podlegający pod PIT?

Odpowiedzialność księgowego – dokąd sięga i kiedy realnie chroni klienta?

Błąd księgowego może kosztować firmę dziesiątki tysięcy złotych, a nie każda polisa OC faktycznie chroni przedsiębiorcę. Obowiązkowe ubezpieczenie często nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych czy rozliczeniach ZUS. Kiedy zatem – oraz w jakim zakresie – księgowy odpowiada za swoje działania? Co musi zawierać dobra polisa, by realnie chroniła biznes klienta?

REKLAMA

ZUS udostępnił ponad 23,9 mln informacji o stanie konta ubezpieczonego za 2024 r. Jak pobrać dokument?

W poniedziałek, 1 września 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że zakończył generowanie i udostępnianie Informacji o Stanie Konta Ubezpieczonego za 2024 r. Informacje dostępne są na PUE/eZUS.

Niższy dodatek za pracę w nocy od 1 września 2025 r. Ile wyniesie i kogo dotyczy?

Od 1 września 2025 r. osoby pracujące w nocy otrzymają niższy dodatek za każdą godzinę pracy w tych godzinach. Z czego wynika ta zmiana? Ile wyniesie stawka? Kto może liczyć na dodatek i jak go obliczyć?

REKLAMA