REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dofinansowanie do wynagrodzeń asystentów rodziny w 2015 roku

Asystent rodziny, dofinansowanie 2015/ Fot. Fotolia
Asystent rodziny, dofinansowanie 2015/ Fot. Fotolia
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Minister Pracy i Polityki Społecznej ogłosił "Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej" na 2015 r. Jego celem jest zatrzymanie w rodzinie dzieci zagrożonych umieszczeniem w pieczy zastępczej lub ich powrót do rodziny, a także wsparcie rodzin zastępczych przez dofinansowanie do wynagrodzeń asystentów i koordynatorów.

MPiPS dofinansuje pensje asystentów rodziny i koordynatorów pieczy zastępczej

Resort pracy i polityki społecznej dofinansuje wynagrodzenia asystentów rodziny (do 100 proc.) i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej (do 50 proc.). Zainteresowane dotacjami gminy i powiaty mają dwa tygodnie na składanie wniosków.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Przewodnik po zmianach przepisów 2015/2016

Minister Pracy i Polityki Społecznej ogłosił we wtorek "Program asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej" na 2015 r. Jego celem jest zatrzymanie w rodzinie dzieci zagrożonych umieszczeniem w pieczy zastępczej lub ich powrót do rodziny, a także wsparcie rodzin zastępczych przez dofinansowanie do wynagrodzeń asystentów i koordynatorów.

O dotacje mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego i powiatowego. Wnioski należy składać do właściwego wojewody.

REKLAMA

Na tegoroczną edycję programu przeznaczono 70 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oferty można składać w ciągu 14 dni od daty opublikowania ogłoszenia. Dofinansowane mogą być koszty poniesione w 2015 r. (możliwa jest refundacja kosztów poniesionych od stycznia).

Jak informuje MPiPS, dofinansowaniu w ramach Programu mogą podlegać koszty wynagrodzenia asystentów rodziny do 100 proc. z kwoty maksymalnie wynoszącej 2500 zł i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w wysokości do 50 proc., również z maksymalnej kwoty 2500 zł miesięcznie - na etat lub równoważnej czasowo umowy-zlecenia.

Nie podlegają dofinansowaniu takie koszty jak delegacje, dojazdy, wyposażenie miejsca pracy.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mpips.gov.pl. Tam zamieszczono również ogłoszenie oraz wzory dokumentów.

Od początku tego roku gminy muszą zatrudniać asystentów rodziny, a powiaty koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej. Z końcem zeszłego roku skończył się trzyletni okres, gdy nie był to obowiązek, a jedynie możliwość.

Zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej asystent rodziny ma pomagać rodzinie w codziennych sprawach i rozwiązywać z nią problemy. Do zadań asystenta należy m.in. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych i problemów wychowawczych z dziećmi oraz udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej. Może on zostać przydzielony rodzinie przeżywającej problemy opiekuńczo-wychowawcze na wniosek pracownika socjalnego lub na mocy decyzji sądu rodzinnego.

Jeden asystent może pomagać maksymalnie 15 rodzinom.

Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej pomaga z kolei rodzicom zastępczym. O objęcie jego opieką mogą wnioskować wszystkie rodziny zastępcze i rodzinne domy dziecka (rodziny posiadające 2-letnie doświadczenie). Koordynator we współpracy z asystentem rodziny i rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka przygotowuje plan pomocy dziecku. Pomaga w organizowaniu grup wsparcia, zapewniania dostęp do specjalistycznej pomocy dla dzieci, organizuje opiekę nad dzieckiem, gdy rodzina zastępcza okresowo nie może jej sprawować.

Pod opieką jednego koordynatora znajdować się może do 15 rodzin zastępczych lub rodzinnych domów dziecka.

Ze sprawozdania rządu z wykonywania ustawy o systemie pieczy zastępczej wynika, że w czasie, gdy powoływanie asystentów nie było obowiązkiem, zdecydowała się na to większość gmin. W 2013 r. zatrudnionych było ponad 3 tys. asystentów rodziny - o ponad 30 proc. więcej niż w 2012 r. Z ich pomocy skorzystało ponad 31,5 tys. rodzin., z czego 1,5 tys. zostało zobowiązanych do współpracy z asystentem przez sąd. Spośród rodzin, z którymi zakończona została praca w 2013 r., w 46 proc. wynikało to z osiągnięcia zamierzonych celów.

W 2013 r. zatrudnionych było 954 koordynatorów - o 16,3 proc. więcej niż w 2012 r. W sprawozdaniu zaznaczono jednak, że w stosunku do liczby podmiotów rodzinnej pieczy zastępczej ich liczba jest nadal niewystarczająca. W 2013 r. pod opieką koordynatorów znalazło się ponad 26,2 tys. rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka, tj. 65 proc. ogółu podmiotów rodzinnej pieczy zastępczej. (PAP)

Polecamy serwis: Wynagrodzenia

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Działania Ochotniczych Straży Pożarnych poza granicami gmin [MSWiA wyjaśnia]
RIO wyjaśnia: Jak gmina ma zorganizować zbiórkę za pośrednictwem portali internetowych

Pozyskiwanie środków pieniężnych z darowizn przekazywanych za pośrednictwem portalu internetowego powinno uwzględniać regulacje zawarte w ustawie o usługach płatniczych – wskazała Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku. Wpływy ze zbiórki muszą też zostać prawidłowo ujęte w budżecie gminy.

Udzielanie tzw. zamówień podprogowych w samorządach - przepisy i procedury

Zamówienia „podprogowe” to zamówienia o wartości szacunkowej poniżej progów wskazanych w Prawie zamówień publicznych. Udzielanie takich zamówień jest co do zasady mniej sformalizowane. Nie oznacza to jednak pełnej dowolności – zwłaszcza kiedy dana inwestycja jest współfinansowana ze środków zewnętrznych.

Zmiany w bonie ciepłowniczym. Gminy z ułatwieniami w obsłudze wniosków

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta będzie mógł pozostawiać bez rozpatrzenia wnioski o przyznanie bonu ciepłowniczego – wynika z projektu nowelizacji przepisów zaproponowanego przez Ministerstwo Energii. O braku przesłanek do przyznania bonu gminy poinformują mieszkańców np. na stronie internetowej urzędu.

REKLAMA

Czy paczkomat podlega podatkowi od nieruchomości?

Na to pytanie od stycznia 2025 r. szukają odpowiedzi zarówno gminy, jak i podatnicy. To dlatego w tej sprawie złożono interpelację poselską. Odpowiedzi na nią udzielił Minister Finansów. Przedstawił w niej stanowisko resortu i wskazał, że w sprawie nie ma zagrożenia.

Dochody samorządów w 2026 r. Sejm uchwalił ważną nowelizację

Przy wyliczaniu dochodów samorządów w roku 2026 używane będą zaktualizowane dane podatkowe. Uchwalona przez Sejm ustawa trafi teraz do Senatu.

Świadczenie mieszkaniowe w 2025 r. Terminy i wzór wniosku

W październiku 2025 r. weszły w życie przepisy ustawy nowelizującej zasady zakwaterowania m.in. funkcjonariuszy Policji. Z kolei nowe rozporządzenie MSWiA określa wzory wniosków świadczeń mieszkaniowych. Kiedy najlepiej złożyć wniosek?

Rząd policzył. W 2026 r. samorządy potrzebują ponad 154,7 mld zł [subwencja ogólna, potrzeby finansowe, dochody z PIT i CIT, korekta z tytułu zamożności]

W 2026 r. samorządy otrzymają łącznie z tytułu udziału w podatku PIT ponad 193,1 mld zł, a z tytułu udziału w CIT blisko 27,5 mld zł. Z kolei kwota potrzeb finansowych wszystkich samorządów wyniesie ponad 154,7 mld – wynika z wyliczeń resortu finansów. Za ministerstwem publikujemy wyliczenia dla poszczególnych JST.

REKLAMA

Podatek od środków transportowych w 2026 r. Ile będzie wynosił?

W przyszłym roku minimalne stawki podatku od środków transportowych będą takie same jak obecnie. Nowe obwieszczenie zostało opublikowane w Monitorze Polskim. Warto pamiętać, iż stawki podatku na dany rok ustala rada gminy. Jakie będą maksymalne kwoty? Kto płaci podatek od środków transportowych?

KSeF w jednostkach sektora finansów publicznych – obowiązki i wyzwania związane z wdrożeniem. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA