Zmiana SIWZ - co z ogłoszeniem?
REKLAMA
REKLAMA
Bardzo często zdarza się, iż zamawiający z własnej inicjatywy lub na skutek działań wykonawców zmienia treść SIWZ. Jednakże zazwyczaj nie zmienia on treści ogłoszenia, w którym znajdują się najważniejsze postanowienia specyfikacji. Powstaje zatem wątpliwość, czy taka praktyka jest słuszna, gdyż treść SIWZ oraz ogłoszenia winny być ze sobą koherentne. Poprzez wprowadzenie takiego rozróżnienia powstają zaś problemy związane z tym, który z tych dwóch dokumentów jest wiążący dla wykonawców. Znajdują się w nich bowiem sprzeczne ze sobą postanowienia.
REKLAMA
REKLAMA
Krajowa Izba Odwoławcza przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych w uchwale z dnia 22 stycznia 2016 r., sygn. akt: KIO/KD 3/16 (LEX nr 2023726) stwierdziła, że: „zmiana SIWZ prowadząca do zmiany ogłoszenia o zamówieniu każdorazowo ma miejsce w przypadku, gdy zamawiający dokonuje zmiany postanowienia SIWZ, który w tożsamej lub zbliżonej postaci występuje również w ogłoszeniu. Dotyczy to w szczególności postanowień dotyczących opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 p.z.p.”
Wynika z powyższego, iż jeżeli zamawiający zmienia postanowienia SIWZ, które znajdują się również w ogłoszeniu o zamówieniu, to winien on również zmienić to ogłoszenie. Natomiast jeżeli tego nie uczyni, to wiążąca jest zawsze treść zmienionej SIWZ.
Polecamy serwis: Zamówienia publiczne
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.