Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Regulamin

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pytanie: Jednostka budżetowa została podzielona na dwie osobne jednostki budżetowe: X i Y. Po podziale ZFŚS był tworzony tylko przy jednostce X. Ta jednostka miała w planie finansowym zabezpieczone środki na odpisy podstawowe i fakultatywne na ZFŚS dla swoich pracowników oraz pracowników jednostki Y. Połączonym funduszem dysponował kierownik jednostki X. Przyznawał świadczenia pracownikom obu jednostek. Jak prawidłowo postąpić w takiej sytuacji?
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przygotował wzór regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dokument ma charakter wyłącznie przykładowy, a jego stosowanie jest dobrowolne. Zamawiający mogą modyfikować wzór regulaminu, dostosowując jego treść do swoich potrzeb.
Pracodawca wprowadzając zmiany w regulaminie pracy niekorzystne dla pracowników musi mieć na względzie, iż taki regulamin będzie nieważny w świetle prawa.
Jedną z form prowadzonej działalności socjalnej jest udzielanie pomocy materialnej – rzeczowej lub finansowej, a także zwrotnej lub bezzwrotnej pomocy na cele mieszkaniowe na warunkach określonych umową.
Premiowanie nie jest odrębną formą wynagradzania, lecz stanowi uzupełniający element podstawowego systemu płac, a niekiedy wzmacnia ten system. Większość pracodawców uwzględnia premie w swoich zasadach wynagradzania jako element płacy pracownika, a w niektórych przypadkach nadaje jej znaczącą rolę.