Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ewidencja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ewidencja dotacji rozwojowej

Dla środków na realizację projektów w nowym okresie programowania 2007–2013 wprowadzono nowy rodzaj dotacji – dotację rozwojową. Beneficjenci realizujący projekty z udziałem środków pochodzących z dotacji rozwojowej mają obowiązek prowadzenia ich odrębnej ewidencji. Praktyka księgowa pokazuje różne rozwiązania w tym zakresie.

Akredytywa budżetowa

Akredytywa budżetowa stanowi czasowe wyodrębnienie środków budżetowych na finansowanie zadań zleconych przez jednostkę budżetową innej jednostce organizacyjnej lub osobie fizycznej.

Ewidencja opłaty komorniczej w jednostkach państwowych

Jak poprawnie ująć w księgach rachunkowych opłatę komorniczą potrąconą przez urząd skarbowy z należności głównej, jaką kwotę odprowadzić do budżetu państwa oraz jakie dane podać w sprawozdaniu Rb-27 i Rb-28?

Zaliczki dla pracowników

Zaliczki wypłacane pracownikom jednostek sfery publicznej stanowią wydatki bieżące tych jednostek. Podobnie jak inne rodzaje bieżących wydatków finansowanych ze środków publicznych powinny być realizowane w sposób celowy i oszczędny oraz umożliwiający terminową realizację zadań.  

Dotacje samorządu dla organizacji pozarządowych

Rozliczenie dotacji przekazanych np. przez gminy organizacjom pozarządowym następuje na podstawie sprawozdania z wykonania zadania częściowego i ostatecznego, w terminach określonych w umowie o przekazanie dotacji.

Ewidencja środków pieniężnych w jednostce budżetowej

Aktywa pieniężne to aktywa w formie krajowych środków płatniczych, walut obcych i dewiz, jak również inne aktywa finansowe, zwłaszcza naliczone od nich odsetki. Aktywa pieniężne są płatne lub wymagalne w ciągu trzech miesięcy od dnia otrzymania, wystawienia, nabycia lub założenia (dotyczy lokaty).

Wynik finansowy w jednostkach budżetowych

W jednostkach budżetowych wynik finansowy jest różnicą pomiędzy przychodami a kosztami za rok obrotowy z uwzględnieniem innych zjawisk towarzyszących, związanych ze stratami i zyskami nadzwyczajnymi.

Czy zaangażowanie wydatków budżetowych to planowanie finansowe

Jak należy zdefiniować zaangażowanie wydatków budżetowych? Na czym polega zangażowanie rachunkowe i zangażowanie prawne?

Pożyczki i kredyty w jednostce samorządu terytorialnego

Finansowanie wydatków budżetu, a w szczególności deficytu budżetowego samorządu terytorialnego, może następować za pomocą kredytów i pożyczek długoterminowych oraz wpływów z tytułu emisji obligacji komunalnych lub innych instrumentów finansowych. Dług jednostki samorządu terytorialnego na koniec roku budżetowego nie może przekroczyć 60 proc. wykonanych dochodów ogółem.

Zakładowy plan kont i wykaz ksiąg rachunkowych

Jednostka budżetowa ma obowiązek wprowadzenia zmian do zakładowego planu kont, jeżeli wynikają one ze zmian w zasadach wykonywania budżetu, gospodarki finansowej lub sprawozdawczości. Niezbędnymi elementami polityki rachunkowości w jednostkach budżetowych są np. zakładowy plan kont oraz wykaz ksiąg rachunkowych.

Ewidencja środków trwałych w jednostkach sektora finansów publicznych