| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: administracja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu administracja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące administracja.

Wynagrodzenia w sferze budżetowej na rok 2019

Aktualizacja: 13.06.2018

Na stronach internetowych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów opublikowano propozycję średniorocznych wskaźników wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej na rok 2019 oraz informację o prognozowanych wielkościach makroekonomicznych stanowiących podstawę do opracowania projektu ustawy budżetowej na rok 2019. »

Jak rozwiązać problem niedofinansowania zadań zleconych?

Aktualizacja: 28.03.2018

Ostatni rok przyniósł widoczną zmianę sposobu postrzegania problematyki niedofinansowania zadań zleconych. Kwestia wcześniej postrzegana jako swoista, nierozwiązywalna bolączka samorządów, z biegiem czasu (a także: kolejnych pozytywnych dla j.s.t. rozstrzygnięć sądowych) staje się zagadnieniem, którego uregulowanie postrzegane jest już jako realne zadanie, postawione przed ustawodawcą oraz administracją rządową i samorządową. Cieszy więc każda kolejna inicjatywa służąca konstruktywnemu pochyleniu się nad zagadnieniem. »

Wzór formularza rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach

Aktualizacja: 27.02.2018

Urząd Zamówień publicznych opublikował zalecenia w sprawie uwzględniania przez administrację rządową aspektów społecznych w zamówieniach publicznych oraz wzór formularza rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach. »

Zmiana nazw ulic a zasady języka polskiego

Aktualizacja: 22.11.2017

Zdaniem Wojewody Lubuskiego niedopuszczalna jest zmiana nazwy ulicy na nazwę, która naruszałaby zasady języka polskiego. »

Uproszczony kontakt z administracją skarbową już od 1 stycznia 2018 r.

Aktualizacja: 27.11.2017

Zmiany w JPK_VAT już od 1 stycznia 2018 r. Przedsiębiorca wątpliwości rozwieje drogą mailową, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym. »

Pracownicy administracji rządowej bez podwyżek w 2018 r.

Aktualizacja: 06.04.2018

Pracownicy administracji rządowej mają szansę na podwyżkę dopiero w 2019 r. Czy specjaliści będą szukać zatrudnienia w sektorze prywatnym lub w samorządach? »

Co się zmieni w Państwowej Inspekcji Sanitarnej?

Aktualizacja: 09.08.2017

Inspektor będzie miał więcej uprawnień podczas prowadzonej kontroli. Co jeszcze zmieni się w funkcjonowaniu Państwowej Inspekcji Sanitarnej? »

Krajowa Komisja Uwłaszczeniowa - zmiany 2017

Aktualizacja: 22.03.2017

Skład komisji powiększony z 5 do 6 członków, powoływany i odwoływany przez ministra właściwego ds. administracji publicznej. To tylko niektóre zmiany dot. Krajowej Komisji Uwłaszczeniowej. »

Ustawa o KAS podpisana

Aktualizacja: 28.02.2017

Nowelizacja ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej podpisana przez Prezydenta. Administracja podatkowa, kontrola skarbowa oraz Służba Celna połączone zostały w Krajową Administrację Skarbową. »

Kiedy upływa termin na przekazanie informacji o stosowaniu klauzul społecznych?

Aktualizacja: 07.02.2017

Kierownicy jednostek administracji rządowej zgodnie z „Zaleceniami w sprawie stosowania przez administrację rządową klauzul społecznych w zamówieniach publicznych” mają obowiązek przekazywać Prezesowi UZP coroczną informację o stosowaniu klauzul społecznych przy udzielaniu zamówień publicznych. »

Będą 3 kategorie dokumentów publicznych

Aktualizacja: 12.12.2016

Podział dokumentów publicznych takich jak prawa jazdy, paszporty i książeczki żeglarskie na trzy kategorie ze względu na bezpieczeństwo państwa - zakłada projekt ustawy o dokumentach publicznych. Projekt autorstwa MSWiA trafił do konsultacji publicznych. »

Ułatwienia w kontaktach z administracją

Aktualizacja: 08.12.2016

Wprowadzenie mediacji administracyjnej, instytucji milczącego załatwienia sprawy oraz obowiązku informowania, jakie konkretnie przesłanki nie zostały spełnione przez wnioskodawcę - zakłada projekt noweli kodeksu postępowania administracyjnego, przyjęty przez rząd. »

Będą nowe zasady w kontaktach przedsiębiorców z urzędami

Aktualizacja: 22.11.2016

Działalność na najmniejszą skalę bez konieczności rejestracji, 6 miesięcy bez składek na ubezpieczenie społeczne dla nowych firm oraz liczne uproszczenia podatkowe – te i wiele innych rozwiązań zawiera pakiet Konstytucji Biznesu. Sercem pakietu jest prowolnościowa ustawa Prawo Przedsiębiorców, która na nowo zdefiniuje relacje biznesu z administracją. »

Podział administracji podatkowej ma sprzyjać specjalizacji

Aktualizacja: 14.07.2016

W administracji podatkowej ma powstać wyspecjalizowany urząd, zajmujący się podatnikami osiągającymi przychody powyżej 50 mln euro. Strategiczny urząd ma gromadzić najbardziej wyspecjalizowanych urzędników. »

Administracja podatkowa - nowe przepisy od lipca 2016 r.

Aktualizacja: 12.10.2016

Od 1 lipca 2016 roku miałaby wejść w życie ustawa o administracji podatkowej. Przesunięcie wejścia w życie nowych przepisów jest podyktowane koniecznością przygotowania się urzędników do objęcia nowych zadań. »

POLECANE

Pracownicy służby zdrowia

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Siwek Gaczyński & Partners

Kancelaria prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK