| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | IDEORIA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: administracja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu administracja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące administracja.

Krajowa Administracja Skarbowa - zmiany 2019

Aktualizacja: 19.12.2018

Ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw podpisana przez Prezydenta. Zmiany wchodzą w życie już w 2019 r. »

Wigilia 2018 r. dniem wolnym od pracy dla pracowników administracji rządowej

Aktualizacja: 28.11.2018

W dniu 24 grudnia 2018 r. pracownicy administracji rządowej mają dzień wolny. Urzędy zamiast w Wigilię otwarte będą w sobotę 15 grudnia 2018 r. Zarządzenie dotyczące wolnej Wigilii wydał Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. »

Praca w administracji rządowej nie dla absolwentów wyższych uczelni

Aktualizacja: 28.11.2018

W administracji rządowej od kandydatów na najniższe stanowiska wymaga się doświadczenia zawodowego. Blokuje to dostęp do nich wielu absolwentom wyższych uczelni. »

Wynagrodzenia w sferze budżetowej na rok 2019

Aktualizacja: 13.06.2018

Na stronach internetowych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów opublikowano propozycję średniorocznych wskaźników wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej na rok 2019 oraz informację o prognozowanych wielkościach makroekonomicznych stanowiących podstawę do opracowania projektu ustawy budżetowej na rok 2019. »

Jak rozwiązać problem niedofinansowania zadań zleconych?

Aktualizacja: 28.03.2018

Ostatni rok przyniósł widoczną zmianę sposobu postrzegania problematyki niedofinansowania zadań zleconych. Kwestia wcześniej postrzegana jako swoista, nierozwiązywalna bolączka samorządów, z biegiem czasu (a także: kolejnych pozytywnych dla j.s.t. rozstrzygnięć sądowych) staje się zagadnieniem, którego uregulowanie postrzegane jest już jako realne zadanie, postawione przed ustawodawcą oraz administracją rządową i samorządową. Cieszy więc każda kolejna inicjatywa służąca konstruktywnemu pochyleniu się nad zagadnieniem. »

Wzór formularza rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach

Aktualizacja: 28.11.2018

Urząd Zamówień publicznych opublikował zalecenia w sprawie uwzględniania przez administrację rządową aspektów społecznych w zamówieniach publicznych oraz wzór formularza rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach. »

Zmiana nazw ulic a zasady języka polskiego

Aktualizacja: 22.11.2017

Zdaniem Wojewody Lubuskiego niedopuszczalna jest zmiana nazwy ulicy na nazwę, która naruszałaby zasady języka polskiego. »

Uproszczony kontakt z administracją skarbową już od 1 stycznia 2018 r.

Aktualizacja: 27.11.2017

Zmiany w JPK_VAT już od 1 stycznia 2018 r. Przedsiębiorca wątpliwości rozwieje drogą mailową, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym. »

Pracownicy administracji rządowej bez podwyżek w 2018 r.

Aktualizacja: 11.10.2018

Pracownicy administracji rządowej mają szansę na podwyżkę dopiero w 2019 r. Czy specjaliści będą szukać zatrudnienia w sektorze prywatnym lub w samorządach? »

Co się zmieni w Państwowej Inspekcji Sanitarnej?

Aktualizacja: 09.08.2017

Inspektor będzie miał więcej uprawnień podczas prowadzonej kontroli. Co jeszcze zmieni się w funkcjonowaniu Państwowej Inspekcji Sanitarnej? »

Krajowa Komisja Uwłaszczeniowa - zmiany 2017

Aktualizacja: 22.03.2017

Skład komisji powiększony z 5 do 6 członków, powoływany i odwoływany przez ministra właściwego ds. administracji publicznej. To tylko niektóre zmiany dot. Krajowej Komisji Uwłaszczeniowej. »

Ustawa o KAS podpisana

Aktualizacja: 28.02.2017

Nowelizacja ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej podpisana przez Prezydenta. Administracja podatkowa, kontrola skarbowa oraz Służba Celna połączone zostały w Krajową Administrację Skarbową. »

Kiedy upływa termin na przekazanie informacji o stosowaniu klauzul społecznych?

Aktualizacja: 07.02.2017

Kierownicy jednostek administracji rządowej zgodnie z „Zaleceniami w sprawie stosowania przez administrację rządową klauzul społecznych w zamówieniach publicznych” mają obowiązek przekazywać Prezesowi UZP coroczną informację o stosowaniu klauzul społecznych przy udzielaniu zamówień publicznych. »

Będą 3 kategorie dokumentów publicznych

Aktualizacja: 12.12.2016

Podział dokumentów publicznych takich jak prawa jazdy, paszporty i książeczki żeglarskie na trzy kategorie ze względu na bezpieczeństwo państwa - zakłada projekt ustawy o dokumentach publicznych. Projekt autorstwa MSWiA trafił do konsultacji publicznych. »

Ułatwienia w kontaktach z administracją

Aktualizacja: 08.12.2016

Wprowadzenie mediacji administracyjnej, instytucji milczącego załatwienia sprawy oraz obowiązku informowania, jakie konkretnie przesłanki nie zostały spełnione przez wnioskodawcę - zakłada projekt noweli kodeksu postępowania administracyjnego, przyjęty przez rząd. »

POLECANE

Kadry i płace 2019

reklama

Ostatnio na forum

E-sprawozdania

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Marlena Skiba

Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »