REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Jednostka, Nieprawidłowości

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

ARiMR przygotuje rolników do korzystania z PROW 2014-2020

Przyjęty przez Radę Ministrów projekt „Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020” został przekazany do akceptacji Komisji Europejskiej.

Dokumentacja konsolidacyjna - przykład wyłączeń

Dokumentacja konsolidacyjna na etapie przygotowania skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego to potrzeba, konieczność i wygoda. Proces prac nad sprawozdaniem finansowym można posegregować fazami.

Wyłączenia konsolidacyjne w bilansie

Celem dokonywanych wyłączeń transakcyjnych przy sporządzaniu skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego jest przedstawienie grupy kapitałowej jako jednego podmiotu gospodarczego. Oznacza to, iż w skonsolidowanym bilansie jednostki powinny zostać ujęte tylko te wartości, które zostały osiągnięte i poniesione w wyniku transakcji z jednostkami nienależącymi do grupy kapitałowej.

Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego

Sporządzenie skonsolidowanego bilansu wiąże się z wieloma trudnościami, co wynika ze złożonej organizacyjnie struktury jednostek samorządu terytorialnego. Rozwiązaniem tego problemu mogą być odpowiednie zapisy polityki rachunkowości.

REKLAMA

Zasady periodyzacji - nieprawidłowości

W praktyce zachowania periodyzacji zdarzeń gospodarczych, w tym ich rejestracji, obserwuje się szereg nieprawidłowości. Jedną z nich jest ujmowanie w księgach rachunkowych zapisów odnośnie kosztów jednostki na podstawie wyciągów bankowych, mimo iż właściwym dowodem dowodem są faktury zewnętrzne.

Zmiana stawek amortyzacyjnych określonych przez zarząd jednostki samorządu terytorialnego

W jednostce budżetowej do umarzania majątku trwałego stosuje się stawki określone przez burmistrza miasta. Teraz, pod koniec roku otrzymaliśmy nowe zarządzenie burmistrza zmieniające dotychczas stosowane stawki amortyzacyjne. Zarządzenie to wchodzi w życie od 1 stycznia 2013 r. Czy można na tej podstawie zmienić stawki amortyzacyjne środków trwałych, które były wcześniej umarzane za pomocą innych stawek, czy też powinny one być stosowane tylko do nowych środków trwałych? Jeśli należy zmienić stawki środkom wcześniej użytkowanym, to czy należy skorygować wstecz dokonane już odpisy umorzeniowe?

Likwidacja sprzętu komputerowego samorządowych jednostek organizacyjnych

W jaki sposób dokonać prawidłowej likwidacji przestarzałego sprzętu komputerowego? Samorządowa jednostka budżetowa ma na stanie kilka ponaddziesięcioletnich zestawów komputerowych, które są już popsute i zajmują miejsce w magazynie lub jeszcze działają, lecz kwalifikują się do wymiany na nowsze. Czy w sprawie zagospodarowania tych komputerów jednostka powinna uzyskać jakąś opinię serwisu komputerowego, a jeśli tak, to czy może ją wydać każdy serwis?

Rozliczanie podatków przez organy podatkowe jednostek samorządu terytorialnego

Jakie zadania należą do komórki organizacyjnej w urzędzie gminy prowadzącej rachunkowość podatków? Jak prawidłowo udokumentować przypisy, odpisy oraz zwroty podatków, a jak wygaśnięcie zobowiązania podatkowego?

REKLAMA

Zatrudnianie w jednostkach organizacyjnych JST osób blisko ze sobą spokrewnionych

Czy w przedszkolu samorządowym można zatrudnić na stanowisku księgowej córkę głównej księgowej? Czy są przepisy, które zabraniają, aby księgowa (córka) podlegała głównej księgowej (matce)? Jeśli tak, to czy można zamiast stanowiska księgowej stworzyć stanowisko referenta ds. organizacyjnych (mowa o córce), która by wykonywała prace w księgowości, np. księgowanie w programach komputerowych typu płace, finanse itp.? Czy do objęcia tych stanowisk wymagane jest ukończenie szkoły o profilu finanse/rachunkowość?

Oświadczenia o stanie kontroli zarządczej - nowy obowiązek

Do 30 kwietnia kierownicy jednostek sektora finansów publicznych i ministrowie, jako osoby odpowiedzialne za zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w sektorze finansów publicznych, po raz pierwszy mają obowiązek złożenia oświadczenia o stanie kontroli zarządczej.

Umorzone zaległości za korzystanie z mienia komunalnego podlegają opodatkowaniu

Gmina utworzyła jednostkę (zakład) zajmującą się zarządzaniem mieniem komunalnym. Zakład dokonuje m.in. windykacji zaległości z tytułu należności za używanie nieruchomości komunalnych. W niektórych przypadkach nie ma możliwości wyegzekwowania zaległych kwot, w związku z czym przyjęto 2 rozwiązania:

Rozliczenia jednostki samorządu terytorialnego z jej jednostką budżetową

Jak postąpić w sytuacji, gdy jednostka budżetowa zrealizowała dochody, których nie odprowadziła do 31 grudnia 2009 r. do budżetu jednostki samorządu terytorialnego, lecz je wydatkowała? W związku z tym w sprawozdaniu Rb-28S sporządzanym przez jednostkę kwota wykazana w kolumnie „Wydatki wykonane” jest większa niż kwota środków przekazanych tej jednostce przez jednostkę samorządu terytorialnego. Konto 223 w budżecie wykazuje większe obroty na stronie Ma.

Zwolnienie z podatku dochodowego gospodarstw pomocniczych w 2010 r.

Czy gospodarstwo pomocnicze działające przy ośrodku pomocy społecznej korzysta w 2010 r. ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych i nie wpłaca zaliczek na podatek w trakcie roku?

Zaliczki wypłacane przez jednostkę budżetową

Czy jednostka budżetowa samorządu terytorialnego, zamawiając towary lub usługi, może wpłacić dostawcy zaliczkę na poczet zamówionego towaru czy usługi?

REKLAMA