Kategorie

Pracownik, Jednostka budżetowa

Dodatkowe wynagrodzenie roczne przysługuje pracownikom jednostek sfery budżetowej. Są jednak pewne wyjątki.
Pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową. Do określenia wysokości należności przysługujących pracownikom zatrudnionym w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej został upoważniony minister właściwy do spraw pracy.
Czy głównym księgowym w państwowej jednostce budżetowej może zostać osoba posiadająca wykształcenie wyższe (magister prawa) i świadectwo ukończenia 2-semestralnych studiów podyplomowych w zakresie „Rachunkowość i finanse jednostek sektora finansów publicznych” w Wyższej Szkole Handlu i Rachunkowości w Poznaniu oraz posiadająca 5-letnią praktykę w księgowości? Czy można uznać za spełniony wymóg zawarty w art. 54 ust. 2 pkt 5 lit. a ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych?
Dodatkowe wynagrodzenie roczne, zwane „trzynastką”, przysługuje pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Inni pracodawcy mogą dobrowolnie wypłacać „trzynastkę”. W tym celu w wewnątrzzakładowych przepisach płacowych muszą ustalić (dowolnie) wysokość takiego świadczenia, termin jego wypłaty oraz zasady nabywania do niego prawa.