Kategorie

Sprawozdawczość, Księgowość

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w zakresie sprawozdań budżetowych, mające wejść w życie w 2016 i 2017 r. wynikają głównie z konieczności dostosowana sprawozdań Rb-70 do nowej struktury zatrudnienia w sądownictwie. Drugim istotnym powodem nowelizacji jest uprawnienie jednostek samorządu terytorialnego do organizacji wspólnej obsługi administracyjnej i finansowej.
W praktyce zachowania periodyzacji zdarzeń gospodarczych, w tym ich rejestracji, obserwuje się szereg nieprawidłowości. Jedną z nich jest ujmowanie w księgach rachunkowych zapisów odnośnie kosztów jednostki na podstawie wyciągów bankowych, mimo iż właściwym dowodem dowodem są faktury zewnętrzne.
Czy poprawną czynnością jest:1) wystawianie korekty do uprzednio wystawionej już korekty faktury?2) dodanie w dokumencie korekty towaru, którego na fakturze pierwotnej nie było?3) zamiana w dokumencie korekty towaru na inny, niż był na fakturze pierwotnej?