Czy w przedszkolu samorządowym można zatrudnić na stanowisku księgowej córkę głównej księgowej? Czy są przepisy, które zabraniają, aby księgowa (córka) podlegała głównej księgowej (matce)? Jeśli tak, to czy można zamiast stanowiska księgowej stworzyć stanowisko referenta ds. organizacyjnych (mowa o córce), która by wykonywała prace w księgowości, np. księgowanie w programach komputerowych typu płace, finanse itp.? Czy do objęcia tych stanowisk wymagane jest ukończenie szkoły o profilu finanse/rachunkowość?
Kierownikowi referatu w urzędzie gminy, zatrudnionemu na podstawie mianowania, wypowiedziano, na podstawie art. 42 k.p., warunki pracy i płacy. Zaproponowano mu jednocześnie objęcie stanowiska samodzielnego specjalisty w innym wydziale urzędu. Pracownik domaga się uznania wypowiedzenia zmieniającego za bezskuteczne, z uwagi na jego dokonanie z naruszeniem prawa. Czy jego roszczenie jest zasadne?