Ani ze szczególnych zasad rachunkowości, ani z opisów kont syntetycznych nie wynikają żadne wskazówki, że ewidencja operacji związanych z rozliczeniem VAT przez jednostkę samorządu terytorialnego powinna być prowadzona w ewidencji budżetu, ale należy przyjąć, że rozliczenia gmin, powiatów i województw z urzędami skarbowymi powinny być ujmowane w księgach rachunkowych budżetów tych jednostek.
Znowelizowane przepisy Prawa zamówień publicznych zmierzają do tego, aby dla zamawiającego ofertą najkorzystniejszą była przede wszystkim oferta spełniająca w jak największym stopniu jego potrzeby oraz oczekiwania, a jednocześnie aby została wybrana nie tylko na podstawie kryterium ceny. Same przepisy ustawowe jednak nie wystarczą. Potrzebne jest tu nie tylko większe niż dotychczas zaangażowanie w przygotowanie właściwych, realnych kryteriów oceny ofert, ale także zmiana podejścia do kwestii „korzystności” – nie tylko zamawiającego, ale też organów kontrolnych.