Przepisy BHP określają minimalną temperaturę w pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest praca. Przy lekkiej pracy fizycznej, np. w biurach, temperatura nie powinna być niższa niż 18 stopni C. Pozostali pracownicy, zatrudnieni np. w halach produkcyjnych, powinni mieć zapewnioną temperaturę nie niższą niż 14 stopni C.
Nabycie prawa do odprawy jest uzależnione od jednoczesnego spełnienia dwóch warunków, a mianowicie ustania stosunku pracy oraz nabycia uprawnień emerytalnych. Stanowisko to potwierdza wyrok Sądu Najwyższego z dnia 6 października 2004 r., w którym stwierdził, że "pracownikowi samorządowemu nie przysługuje odprawa emerytalna, jeżeli wiek emerytalny osiągnął po rozwiązaniu stosunku pracy, choćby w czasie pobierania zasiłku chorobowego".
Pracodawca zamierza wypłacić premie świąteczne pracownikom ze środków obrotowych firmy. Firma zatrudnia ponad 20 osób. Czy wypłacona premia świąteczna pracownikom przebywającym na urlopach macierzyńskich, dodatkowych macierzyńskich i rodzicielskich, urlopie wychowawczym, zasiłku chorobowym oraz zasiłku rehabilitacyjnym powinna zostać oskładkowana? Jeśli premie powinny zostać oskładkowane to z jakim kodem należy uwzględnić te świadczenia w płatniku? Dodatkowo informuję, iż w regulaminie wynagradzania, widnieje zapis iż w/w pracownikom przysługuje premia świąteczna.